neljapäev, 30. märts 2017

VEGAN- ja TRADITSIOONILISED KAERAHLEBEKÜPSISED

Tänaseks postituseks on jällegi ühed imelihtsad küpsised. Neid on hea kooli, tööle või kuhu iganes kaasa võtta, samas sobivad ka need hästi pidulauda. Otsustasin üle pika aja jälle kaerahelbeküpsiseid teha, kuna suvi on lähenemas ja kes ei tahaks suveks vormi saada? Ja homme ma lähen laagrisse, kus pean üle 24h metsas olema ja see on väga hea tervislik ja energiat andev amps. Ja ise tehtud on ikka alati paremad, kui poest ostetud ja sa saad ise otsustada, kui palju sa näiteks suhkrut paned vms. Kuigi kaerahlebed sisaldavad näiliselt palju kaloreid, on need väga tervislikud ja kui kedagi huvitab see teema rohkem, siis leiate rohkem infot kaerahelveste kohta leiate SIIT.



Ka tänases postituses on üks traditsioonilisem retsept ja teine vegan retsept. Ma ütlen ausalt, et olin väga skeptiline selle vegan retsepti suhtes, kuna mulle ei maitse, kui banaan on mingite toitude sees, kuid oh üllatust! Ma pole elusees nii häid kaerahelbeküpsiseid saanud ja päris ausalt! Taaskord sain ma positiivse üllatuse osaliseks. Peale seda, kui ma proovisin vegan pannkooke (RETSEPTI LEIAD SIIT) ja nüüd neid kaerahelbeküpsiseid, siis enam ma neid munast ja piimast tehtud pannkooke ja küpsiseid ei söö, sest vegan versioon on 100x parem! Ja veel, sinna ei tule lisada suhkrut, kuna banaan ise on juba piisavalt magus. Nii, et julgege proovida uusi asju ja isegi siis, kui on eelarvamused! 

Vegan küpsiseid ma tegin kahjuks väga vähe, kuna kartsin, et need pole head. Selle retsepti järgi saate 8 küpsist. Ja pildil on näha, et ma olen need teinud muffinivormidesse, kuid see ei ole kohustuslik. Nägin lihtsalt kunagi internetis ühte pilti ja tahtsin järgi proovida. Ja veel, kiirkaerahelbed võib asendada täistera kaerahelvestega, lihtsalt mulle endale maitsevad kiirkaerahelbed rohkem ning minu arust tulevad need niimoodi pehmemad. Šokolaaditükid võib asendada näiteks rosinatega või millegi mu meelepärasega. 



VEGAN KAERAHELBEKÜPSISED
Vaja läheb: 
150ml kiirkaerahelbeid
2 keskmise suurusega banaani
5 tükki tumedat šokolaadi

Tükelda šokolaad väikesteks tükkideks.Koori banaanid ning aseta need kaussi ja suru kahvliga need pudruks.  Lisa kaerahlbed ja šokolaad. Aseta ahjuplaadile umbes supilusika suurused lamedadad pallid või tõsta supilusikatäis tainast muffinivormi. Küpseta neid 170kraadises ahjus 15-20minutit.






KLASSIKALISED KAERAHELBEKÜPSISED
Vaja läheb: 
300g kiirkaerahelbeid/täistera kaerahelbeid
3 muna
3spl suhkrut
100g tumedat šokolaadi

Tükelda šokolaad väikesteks tükkideks. Mikserda munad koos suhkruga heledaks ja kohevaks vahuks, seejärel lisa kaerahelbed ja šokolaad. Aseta ahjuplaadile umbes supilusika suurused lamedadad pallid. Küpseta neid 170kraadises ahjus 15-20minutit.


1 kommentaar:

  1. olen nii kaua otsinud vegan kaerahelbeküpsiste retsepti ning lõpuks leidsin su blogi retsepti googeldades!! <3 need on lihtsalt imelised. nii tore, et pakud oma retseptides ka taimseid alternatiive

    VastaKustuta